Friday, February 26, 2010

دعا براي عشق



من ذره اي از عشق خويش را در هر بلوري، در هر سنگي، در
هر گل، در هر سبزه و در خاك گذاشتم و آنان در پاسخ به من
عشق ورزيدند، و من با زمين يكي شدم. آن گاه تصميم گرفتم
عشقم را درآب بگذارم، در اقيانوس ها، در رودخانه ها، در
باران، در برف. و آنان به من عشق ورزيدند و من با آنان
يكي شدم. و عشق من همچنان بيشتر و بيشتر مي شد. آن گاه
.اراده كردم تا عشق خويش را به هوا دهم و به باد
با زمين، با باد، با اقيانوس ها و با طبيعت به وحدت نيرومندي
.رسيدم و عشق من هنوز رشد مي كرد

سرم را به سوي آسمان چرخاندم، به سوي خورشيد، به سوي”
ستارگان، و ذره اي از عشقم را در هر ستاره، در ماه و در
خورشيد نهادم، و آنان نيز به من عشق ورزيدند. و من با ماه
و خورشيد و ستارگان يكي شدم، و عشق من همچنان رشد
مي كرد. آن گاه ذره اي از عشق خويش را به هريك از آدميان
دادم و با همه بشريت يكي شدم. هرجا مي روم، با هر كه
روبه رو مي شوم، خويش را در چشمانش مي بينم، زيرا من
“.بخشي از همه چيز هستم، زيرا كه دوست مي دارم

.شكر، آفريدگار جهان، براي موهبت زندگي كه به من دادي
شكر براي هر آنچه حقيقتا نيازمندش بودم و به من دادي. شكر
.براي تجربه اين بدن زيبا و اين ذهن شگفت انگيز
شكر براي اين كه با همه عشقت، با روح پاك و بيكرانت، با
.نور گرم و درخشانت در درون من زندگي مي كني

شكر براي اين كه از كلام من، چشمان من و قلب من استفاده
مي كني تا عشقت را به هرجا كه مي روم با ديگران تقسيم
كنم. من تو را همان گونه كه هستي دوست مي دارم، و چون
آفريده تو هستم، خويش را همان گونه كه هستم، دوست مي دارم
.مرا ياري ده تا عشق و آرامش را در قلب خويش حفظ كنم


دكتر دون ميگوئل روئيز




No comments: